Kunstvakken in samenhang  - KIS 2

over dit programma
overeenkomsten | samenhang in de kunsten | transfer | modellen voor samenwerkingsrelaties
stap 1 | stap 2 | stap 3 | stap 4 | stap 5 | stap 6 | stap 7 |
routemodel | verhaalmodel | stermodel | centrummodel
subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link
subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link
SLO | Moet je doen | KIS 1

modellen

stermodel

Inhouden uit een bepaald vak worden toegelicht, verduidelijkt, verwerkt enzovoort
met behulp van een of meer werkvormen uit de andere vakken, maar ook uit het
eigen vakgebied. Het vakgebied dat centraal staat vormt het ‘hart' van de ster
rood voor beeldend in dit voorbeeld.
De verbreding met andere vakken leidt tot verdieping van het inzicht en/of de
beleving. Maar de andere vakken blijven ondergeschikt aan het vak dat centraal
staat. Zo kan een liedje een aardige bijdrage leveren aan een beeldend project.
Het zingen van dat lied wordt heel serieus genomen: er wordt gelet op kwaliteit,
het liedje moet ook bij de leeftijd passen, maar het zingen van het lied hoeft geen
volwaardige muziekles te zijn.  

                                    

About Us | Site Map | Privacy Policy | Contact Us | ©2003 S.L.O | Print liggend |