Kunstvakken in samenhang  - KIS 2

over dit programma
overeenkomsten | samenhang in de kunsten | transfer | modellen voor samenwerkingsrelaties
stap 1 | stap 2 | stap 3 | stap 4 | stap 5 | stap 6 | stap 7 |
routemodel | verhaalmodel | stermodel | centrummodel
subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link
subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link
SLO | Moet je doen | KIS 1

Introductie

over dit programma

Met behulp van dit programma kun je snel materiaal bij elkaar zoeken als je op de
basisschool beeldend, muziek, drama of dans thematisch in samenhang wilt aan
bieden.

Kennis en vaardigheden
Om met de planningsinstrumenten te kunnen werken is het handig dat je:
•  les kunt geven in de vakken muziek, tekenen, handvaardigheid, dans en drama
•  enige kennis hebt over de didactiek van de verschillende vakken, waaronder
   lesopbouw en leerlijnen
•  een bestaande les kunt aanpassen aan jouw specifieke situatie
•  in sommige gevallen (met behulp van lessuggesties) zelf een les kunt maken
•  enige kennis hebt van verhalend ontwerpen (storyline approach) en de theorie
   van de meervoudige intelligentsia van Gardner.

Hoe werk je met de planningsinstrumenten?
Lees voor achtergronden ' vakken van de kunstzinnige oriëntatie'. Dit werpt een blik
op de vakken en hun samenhang. Het ' stappenplan' schetst aan de hand van een
uitgewerkt voorbeeld hoe je zelf systematisch een project voor je basisschoolgroep
kunt maken. Daarbij ga je uit een van de vier 'modellen'. De 'modellen' staan
uitgewerkt per type. Het voorbeeldthema 'Kasteel' is compleet uitgewerkt in elk
van de lesmodellen. Alle uitgewerkte lesformulieren zijn bij geleverd.
'Mijn project' is de praktische module. Hier maak jij stap voor stap je eigen
project 'kunstvakken in samenhang"
                                                                                        Veel plezier !

About Us | Site Map | Privacy Policy | Contact Us | ©2003 S.L.O | Print liggend |