Kunstvakken in samenhang  - KIS 2

over dit programma
overeenkomsten | samenhang in de kunsten | transfer | modellen voor samenwerkingsrelaties
stap 1 | stap 2 | stap 3 | stap 4 | stap 5 | stap 6 | stap 7 |
routemodel | verhaalmodel | stermodel | centrummodel
subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link
subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link
SLO | Moet je doen | KIS 1

vakken van de kunstzinnige oriëntatie

overeenkomsten


De beeldende vakken, muziek, dans en drama vertonen een aantal overeenkomsten: zo hebben al deze kunstzinnige vakken een relatie met kunst en cultuur en met expressie. Het overstijgende kunstzinnige karakter van deze vakken kan bijvoorbeeld in thematisch werken of projecten een versterkende werking hebben. Op de opleiding krijg je het onderwijs in deze vakken meestal gescheiden. Dat is begrijpelijk: een docent, die goed is in tekenen, hoeft geen expertise te hebben in muziek. Op de basisschool moet je als leraar wel alle vakken verzorgen. Omdat het zinvol is om onderwijs in samenhang te geven, moet je tijdens je opleiding aandacht schenken aan manieren waarop je deze (en andere) vakken met elkaar kunt verbinden.



About Us
| Site Map | Privacy Policy | Contact Us | ©2003 S.L.O | Print liggend |