Kunstvakken in samenhang  - KIS 2

over dit programma
overeenkomsten | samenhang in de kunsten | transfer | modellen voor samenwerkingsrelaties
stap 1 | stap 2 | stap 3 | stap 4 | stap 5 | stap 6 | stap 7 |
routemodel | verhaalmodel | stermodel | centrummodel
subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link
subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link
SLO | Moet je doen | KIS 1

modellen

centrummodel

Een model waar de kinderen zelfstandig op verschillende manieren in groepen aan hetzelfde
onderwerp werken. Na een gezamenlijke start werken de kinderen in verschillende centra
(taalcentrum, muziekcentrum, natuurcentrum). Deze centra zijn gebaseerd op de theorie van
de meervoudige intelligenties van Howard Gardner:

Klik op het model voor een grotere afbeelding
                                     
                                  
Dit programma bestaat uit een educatieve reeks van vier stappen:

 
stappen
activiteit
I. de algemene les: introductie en verkenning van het thema
II. werken in verschillende ‘centra’: verschillende opdrachten en suggesties voor de kinderen.
III. het bespreken van de verschillende activiteiten: kinderen delen hun ervaringen in de verschillende centra met elkaar
IV. het project: de kinderen werken projectmatig in een centrum naar keuze verder aan een bepaald onderdeel van het thema

About Us | Site Map | Privacy Policy | Contact Us | ©2003 S.L.O | Print liggend |