stap 2: informatieblok
Werken in samenhang is mooi. De afsluiting van het ene onderdeel kan een mooie inleiding
voor de andere les zijn. Kinderen vinden het vaak prachtig: dus wat is er op tegen?
Maar hoe
maak je nu als onderwijsprofessional iets wat substantieel is? Hoe bied je
onderwijsinhouden
op een zinvolle manier in samenhang met elkaar aan? Moet je alles zelf bedenken of kun je
bestaand materiaal gebruiken?
De belangrijkste vraag is eigenlijk hoe je vorm geeft aan die
samenhang. Dat lukt niet door alleen maar een aantal activiteiten achterelkaar te plakken.
Bestudeer nu de informatie over de samenhang tussen de verschillende vakken en over de
vier
verschillende modellen om die samenhang vorm te geven. Begin bij het
menu-item
' vakken van de kunstzinnige orientatie'. Als je dat van links naar rechts doorleest kom je
vanzelf uit op de vier modellen, die KIS gebruikt. De compacte beschrijving daarvan vind
je onder onder het
menu-item 'modellen' .
About Us | Site
Map | Privacy Policy | Contact Us | ©2003 S.L.O | Print liggend |