Kunstvakken in samenhang  - KIS 2

over dit programma
overeenkomsten | samenhang in de kunsten | transfer | modellen voor samenwerkingsrelaties
stap 1 | stap 2 | stap 3 | stap 4 | stap 5 | stap 6 | stap 7 |
routemodel | verhaalmodel | stermodel | centrummodel
subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link
subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link
SLO | Moet je doen | KIS 1

Stappenplan

stap 2: informatieblok

Werken in samenhang is mooi. De afsluiting van het ene onderdeel kan een mooie inleiding
voor de andere les zijn. Kinderen vinden het vaak prachtig: dus wat is er op tegen? Maar hoe
maak je nu als onderwijsprofessional iets wat substantieel is? Hoe bied je onderwijsinhouden
op een zinvolle manier in samenhang met elkaar aan? Moet je alles zelf bedenken of kun je
bestaand materiaal gebruiken? De belangrijkste vraag is eigenlijk hoe je vorm geeft aan die
samenhang. Dat lukt niet door alleen maar een aantal activiteiten achterelkaar te plakken.


Bestudeer nu de informatie over de samenhang tussen de verschillende vakken en over de
vier verschillende modellen om die samenhang vorm te geven. Begin bij het menu-item
' vakken van de kunstzinnige orientatie'. Als je dat van links naar rechts doorleest kom je
vanzelf uit op de vier modellen, die KIS gebruikt. De compacte beschrijving daarvan vind
je onder onder het menu-item 'modellen' .



About Us | Site Map | Privacy Policy | Contact Us | ©2003 S.L.O | Print liggend |

/p>