Kunstvakken in samenhang  - KIS 2

over dit programma
overeenkomsten | samenhang in de kunsten | transfer | modellen voor samenwerkingsrelaties
stap 1 | stap 2 | stap 3 | stap 4 | stap 5 | stap 6 | stap 7 |
routemodel | verhaalmodel | stermodel | centrummodel
subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link
subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link
SLO | Moet je doen | KIS 1

Introductie

over dit programma


Dit is een planningsinstrument om rond een thema een project
'kunstzinige vakken in samenhang' voor te bereiden.

Kennis en vaardigheden
Om met dit planningsinstrument te kunnen werken is het handig dat je:
•  Les kunt geven in de vakken muziek, tekenen, handvaardigheid, dans en drama.
•  Enige kennis hebt van de didactiek van de verschillende vakken.
•  Een bestaande les kunt aanpassen aan jouw specifieke situatie.
•  In sommige gevallen (met behulp van lessuggesties) zelf een les kunt maken.
•  Enige kennis hebt van verhalend ontwerpen (storyline approach) en de theorie
   van de meervoudige intelligentie van Gardner.

Hoe werk je met dit planningsinstrument?
•  Het stappenplan schetst aan de hand van een uitgewerkt thema hoe
•  je systematisch een project kunstzinige vakken in samenhang voor
•  de basisschool kunt maken.
•  Vakken van de kunstzinnige oriëntatie geeft achtergrondinformatie
  over de samenhang tussen deze vakken.
•  De modellen helpen je om die samenhang op verschillende manieren
  vorm te geven.
•  Mijn project is het praktische deel. Hier kun je stap voor stap je eigen
  project kunstvakken in samenhang  voorbereiden.

                                                                                        
                                                                                           Veel plezier !

About Us | Site Map | Privacy Policy | Contact Us | ©2003 S.L.O | Print liggend |