Kunstvakken in samenhang  - KIS 2

over dit programma
overeenkomsten | samenhang in de kunsten | transfer | modellen voor samenwerkingsrelaties
stap 1 | stap 2 | stap 3 | stap 4 | stap 5 | stap 6 | stap 7 |
routemodel | verhaalmodel | stermodel | centrummodel
subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link
subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link
SLO | Moet je doen | KIS 1

vakken van de kunstzinnige oriëntatie

modellen voor samenwerkingsrelaties

Bij 'overeenkomsten' en 'samenhang in de kunsten' lees je dat er in principe twee
mogelijkheden bestaan waarin een samenwerking tussen de verschillende kunstzinnige
vakken vormgegeven kan worden. Deze twee basisvormen leiden in dit verband tot in
totaal vier modellen:

ondersteunende werkwijze
De leerstof uit één vak staat centraal; werkvormen uit
de andere vakken ondersteunen het leerproces.
stermodel

thematische werkwijze
Alle vakken komen gelijkwaardig aan de orde.
Een bepaald thema zorgt voor de innerlijke samenhang.                       

routemodel

Een bepaald onderwerp wordt van alle kanten beschouwd.
De leraar bepaalt de volgorde van de verschillende activiteiten.

verhaalmodel

Een verhaal vormt de draad tussen diverse werkvormen uit
de verschillende vakken.

centrummodel

Zelfstandig en in groepen in circuitvorm werken aan een bepaald
onderwerp. Het model is gebaseerd op de theorie van de meervoudige
intelligentie van Howard Gardner. Kinderen verkennen hun
mogelijkheden.


About Us | Site Map | Privacy Policy | Contact Us | ©2003 S.L.O | Print liggend |