Kunstvakken in samenhang  - KIS 2

over dit programma
overeenkomsten | samenhang in de kunsten | transfer | modellen voor samenwerkingsrelaties
stap 1 | stap 2 | stap 3 | stap 4 | stap 5 | stap 6 | stap 7 |
routemodel | verhaalmodel | stermodel | centrummodel
subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link
subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link
SLO | Moet je doen | KIS 1

vakken van de kunstzinnige oriëntatie

samenhang in de kunsten

De kunsten zijn de school voorgegaan in de samenhang: de opera is een samensmelting
van muzikale, beeldende, soms dansante en dramatische kunsten. De dans wordt vaak
geïnspireerd door muzikale, dramatische en beeldende elementen; op het toneel wordt
op muzikale wijze met de stem gewerkt: toonhoogte, duur, tempo, articulatie, stiltes
enzovoort bepalen de betekenis van de tekst.
Ook intern is er sprake van samenhang tussen het onderwijs in de vakken van de
kunstzinnige oriëntatie: bij alle gebieden gaat het om:
•  productie: het maken, zelf bedenken/ontwerpen van een beeld, een muziekstukje,
   een dans of  een toneelstukje.
•  reproductie: uitvoeren van een door anderen gemaakt idee of product (muziekstukje,
   lied, dans of toneelstuk, werktekening).
•  receptie : kijken naar beeldmateriaal, bezoeken van exposities /tentoonstellingen/
   concerten/voorstellingen, luisteren naar muziek. Receptie gaat samen met verbale
    of non-verbale vormen van bewustwording.
•  reflectie : het herstructureren van ervaringen, inzicht, kennis of attitude:   


About Us | Site Map | Privacy Policy | Contact Us | ©2003 S.L.O | Print liggend |