PPN  3

Eigen fragmenten van ppn3:

Fragmenten:

Ontwerpkenmerken van video’s voor studenten

Eigen productie

Miles nederlands leerbaarheid

  • Beeld laat direct zien waar iets over gaat
  • Kloof theorie/praktijk verkleind
  • Goede video is zowel leerbaar als prikkelend
  • Tekst niet los van beelden
  • Leerlingen in actie
  • Niet professioneel, schrikt af
  • Gedrag op video moet kopieerbaar zijn
  • Context nodig om van beelden te leren
  • Alles op het scherm zien/ overview
  • Interactie is een vereiste

Eigen productie

cd-rom onderwijsvernieuwingen

  • Korte fragmenten op cd-rom
  • Van dichtbij filmen
  • 2 camera’s gebruiken
  • talking heads is slechte video
  • kijkwijzers gebruiken
  • altijd het doel als uitgangspunt
  • aangeven wat je laat zien en waarom

 

 

Fragmenten door interviewer uitgezocht:

Must vloeistoffen

  • registrerend filmen kan ook, zonder direct doel
  • interactiviteit moet op juiste plek staan

Engels en didactiek

  • video zonder context is niet interessant
  • negatief is video er zomaar bijzetten, als opvuller

Miles Nederlands

         Zie hierboven

Praxis verhalend ontwerpen

  • interactief zijn
  • in beeld tijdsduur van fragment

Wannabee leerkracht

  • wedstrijdformule is mooi
  • niet teveel scriptachtig filmen, is te onnatuurlijk authentiek
  • introductiefilmpje prima

Powerpoint El en ik

  • video’s in powerpoint prima voor studenten
  • gereedschap moet laagdrempelig zijn
  • versimpeling van gereedschap