|
PPN 3
Eigen fragmenten van ppn3:
Fragmenten:
|
Ontwerpkenmerken van video’s voor studenten
|
Eigen productie
Miles nederlands leerbaarheid
|
- Beeld laat direct zien waar iets over gaat
- Kloof theorie/praktijk verkleind
- Goede video is zowel leerbaar als prikkelend
- Tekst niet los van beelden
- Leerlingen in actie
- Niet professioneel, schrikt af
- Gedrag op video moet kopieerbaar zijn
- Context nodig om van beelden te leren
- Alles op het scherm zien/ overview
- Interactie is een vereiste
|
Eigen productie
cd-rom onderwijsvernieuwingen
|
- Korte fragmenten op cd-rom
- Van dichtbij filmen
- 2 camera’s gebruiken
- talking heads is slechte video
- kijkwijzers gebruiken
- altijd het doel als uitgangspunt
- aangeven wat je laat zien en waarom
|
|
|
Fragmenten door interviewer uitgezocht:
Must vloeistoffen
|
- registrerend filmen kan ook, zonder direct doel
- interactiviteit moet op juiste plek staan
|
Engels en didactiek
|
- video zonder context is niet interessant
- negatief is video er zomaar bijzetten, als opvuller
|
Miles Nederlands
|
Zie hierboven
|
Praxis verhalend ontwerpen
|
- interactief zijn
- in beeld tijdsduur van fragment
|
Wannabee leerkracht
|
- wedstrijdformule is mooi
- niet teveel scriptachtig filmen, is te onnatuurlijk authentiek
- introductiefilmpje prima
|
Powerpoint El en ik
|
- video’s in powerpoint prima voor studenten
- gereedschap moet laagdrempelig zijn
- versimpeling van gereedschap
|
|