PPN 1

EIGEN FRAGMENTEN VAN PPN

Fragmenten:

Ontwerpkenmerken van video’s voor studenten

1

Leerbaar uit cdrom

MUST

  • Levendig beeld
  • Actie
  • Kinderen in beeld
  • Aan opleiding gerelateerd
  • Geen statische beelden
  • Studenten kijken graag naar studenten
  • Meekijken achteraf samen met professional

kabouterpad

  • Laagdrempelig
  • Herkenbaar
  • Spontaniteit
  • Studenten beheren de video zelf

 

 

Fragmenten door interviewer uitgezocht

Must vloeistoffen

  • Animaties invoegen
  • Je ziet wat iemand denkt
  • Visualiseren
  • Multimedia lijkt op tv-wereld
  • Video maken levert vraagestuurder onderwijs op
  • Docenten moeten beeldtaal leren hanteren

Engels en didactiek

  • Beeld/geluidverhouding moet voldoen
  • Beeld en verhaal moeten samengaan
  • Beelden moeten autonoom zijn
  • Interactie is van belang
  • Geen Talking heads gebruiken

Miles Nederlands

Startte niet op

Praxis verhalend ontwerpen

  • Kijken naar actie met kids is fantastisch
  • Niet alles zeggen en dat ook willen laten zien
  • Geen onechte, vooropgelegde beelden vertonen
  • Doorspoelen en lengte van het fragment laten zien

Wannabee leerkracht

  • Introductie van student is prima
  • Reflectie vooraf laten zien
  • Voice-over kan tot meepraten/denken leiden

Powerpoint El en ik

  • Zeer geschikte manier voor video bekijken
  • Beelden naast elkaar zetten werkt goed
  • Leervragen toevoegen om effectie te maken