PPN 2

Eigen fragmenten van ppn2

Fragmenten:

Ontwerpkenmerken van video’s voor studenten

1 Eigen productie lassen van rails

  • Direct zichtbaar waar het over gaat
  • Expres weinig beweging, rustige beelden
  • Voice-over kan goed werken
  • Statief bij klassikaal uitleg
  • 2 camera’s gebruiken 1 vast 1 flexibel
  • draaiboek gebruiken
  • team gebruiken
  • studenten moeten vooraf aangeven wat ze willen

2 cd-rom rouwverwerking

  • Film geeft een 100 % toegevoegde waarde
  • Beelden leren studenten over functioneren na te denken
  • Cameragebruik maakt je presentatie belangrijker
  • Filmmontage leert je beter te denken
  • Talking heads zijn vervelend
  • Gebruik stills/inserts

 

 

Fragmenten door interviewer uitgezocht

Must vloeistoffen

  • Prima afwisseling door 2 camera’s
  • Stills en animaties werken goed
  • Behoeft voor motiveren niet te professioneel te zijn

Engels en didactiek

  • mediaplayer is goed
  • fragmenten in cd-rom kort houden/flink hakken
  • kort en gestructureerd aanbieden

Miles Nederlands

  • beter 2 camera’s gebruiken
  • interactie
  • ondertiteling bij slecht geluid
  • context geven , uitleg bij de video
  • lay-out moet helder blijven, rustig
  • niet te kleine videobeelden gebruiken, hele scherm gebruiken
  • scrollen is van belang

Praxis verhalend ontwerpen

  • inhoud van de tekst moet overeenkomen met de beelden
  • beeldfragment moet groot te zien zijn

Wannabee leerkracht

  • niet gezien

Powerpoint El en ik

  • simpelheid
  • 3 beelden naast elkaar zetten werkt goed ipv meerdere camera’s
  • kinderen in beeld altijd goed