Good practices'
  • Werkgroep ‘Good practices’: deze werkgroep heeft als doel om op basis van de curriculumanalyses te komen tot concrete onderwijsleeractiviteiten. Dit gebeurt door (ondersteunend) materiaal te maken voor leerlingen en docenten en dit ook daadwerkelijk in te zetten onder supervisie van de professionals van de basisschool en de culturele instelling. Daarnaast zullen deze activiteiten ook als casus worden gezien en zal er een multimediaal verslag worden gemaakt van de ervaringen en reflecties door alle betrokkenen op deze trajecten (mede door de inzet van studenten Journalistiek en Communicatie van de Faculteit Communicatie en Journalistiek van de Hogeschool Utrecht). In verband met de hoeveelheid werk die hiermee gemoeid is, wordt vooralsnog uitgegaan van 2 trajecten om de uitkomsten van de curriculumananalyse feitelijk te implementeren.
  • Concrete activiteiten van deze werkgroep:
    • Ontwikkelen en samenstellen leermateriaal op basis van curriculumanalyse
    • Uittesten leermateriaal
    • Aanbieden rijke leeromgeving
    • Invoering van leermateriaal op 2 basisscholen
    • Volgen van proces van ontwikkelen tot invoering
    • Maken van multimediaal verslag van proces.
  • Resultaten:
  • Leermateriaal (digitale bronnen musea, websites, opdrachtkaarten)
  • Geïmplementeerde rijke leeromgeving
  • Multimediaal verslag van onderwijsleerproces (inclusief bronen en reflecties)
  • Presenteren van resultaten op nationaal congres (nog nader te bepalen).
  • Deelnemers:
  • ± 25 medewerkers basisscholen en ± 20 medewerkers van culturele instellingen
  • 2 Lectoren en ± 10 kenniskringleden c.q. docenten Edith Stein en Hogeschool Utrecht
  • Studenten Hoegschool Edith Stein en Hogeschool Utrecht
  • --> -->Een tussenrapportage RAAK--> --> 2009’;

--> -->RAPPORT januari 2009--> -->

 

-->PRESENTATIE--> MAART 2009 VKB in TWENTSE WELLE

--> -->criteriavkb--> -->

  •  
--> -->
--> -->[Home VKB] [V   K   B] [Projecten] [CEV] [Cultuurwijsheid] [Curriculumanalyse] [Good practices'] [Tools] [Conferenties]--> -->
--> --> --> --> --> - --> -->--> --> --> -->