Cultuurwijsheid

Cultuurwijsheid

Beter gebruik van cultuur erfgoed in het basisonderwijs

 

Aanvraag RAAK-Publiek

1 juni 2007

 

Penvoerder : Hogeschool Edith Stein

raakintro

 

Consortiumleden : Naturalis 

        • Twentse Welle
        • Hogeschool Utrecht
        • Bestuur & Management Consultants

Programmadeelnemers : Museon

 Universiteitsmuseum Utrecht

 Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid

 Rijksmuseum Twente

 Telematica Instituut

 Kennisnet/ICT op School

  Regionele basisscholen:

 Roombeekschool (Openbaar)

 Anna van Burenschool (Pr.Chr.)

 Enschedese Schoolvereniging (Neutraal bijzonder)

 Annie M.G. Schmidt School (Openbaar)

 Waarbeekschool (Openbaar)

 Kunst en Cultuurinitiatief bassischolenTubbergen e.o. (vnml. R.K.) 

 

Het onderwerp visual knowledge building gekozen. Leren van en met beelden speelt hierbinnen een centrale rol. De keuze van dit onderwerp helpt het domein waarop projecten uitgevoerd worden af te bakenen en ook theoretisch een focus te gegeven. Dit RAAK-programma past binnen het aandachtsgebied visual knowledge building waarvoor content rond kunst en cultureel erfgoed zich bijzonder goed leent. Bovendien pas dit RAAK-programma binnen de gehanteerde ontwerpgerichte onderzoeksaanpak van het lectoraat. In zo’n aanpak worden concrete interventies ontworpen en beproefd en is kennisontwikkeling en –deling tussen verschillende professionals een belangrijk neveneffect

raakschema

 

 

[Home VKB] [V   K   B] [Projecten] [CEV] [Cultuurwijsheid] [Curriculumanalyse] [Good practices'] [Tools] [Conferenties]