Alle keuzes van de ppn, fragmenten schema

In deze stap zit ook het gezamenlijk kader naar een meer lokale theorie.

In deze tabellen heb ik de steekwoorden teruggebracht tot ontwerpkenmerken.

 

video, technische en inhoudelijke opmerkingen

Simpele interface

Keep it simple

Keep it simpel

Geluid moet goed zijn

Geluid goed

Beeld/geluid

Voice-over

Voice-over

voice over

Meerdere camerastandpunten

Camerastandpunten

Beelden naast elkaar

Beelden naast elkaar

Beelden naast elkaar Groot videobeeld

Groot videobeeld

Videoplayer gebruiken

Videoplayer gebruiken

 

Geen talking heads

Geen talking heads

Geen talking heads

Geen talking heads

Geen talking heads

Geen talking heads

Interactie

Interactie

Interactie

interactie

Interactie

Interactiviteit op juiste plek

Interactief

Interactief

Controle over video

Controle over video

Controle over video

Controle over video

Controle over video

Controle over video

Controle over video

Korte fragmenten

Korte fragmenten

 

Korte fragmenten

Gebruik stills

Inserts toevoegen

Animaties toevoegen

Niet te professioneel

niet te professioneel

Animaties en stills toevoegen

 

Actie

Actie in beeld

Tempo, actie

ll.n in actie

Actie in video

Kids in beeld

Kids in actie

Kids in actie

 

 

Restopmerkingen,didactische omlijsting

gedrag video kopieerbaar

Video als model

Aansluiting belevingswereld

Vraaggestuurd

Toevoegen leervragen

Vraaggestuurd onderwijs

Context, kijkwijzers

Kijkwijzers, context

Context aanbrengen

Context aanbrengen

Context geven

Info over de gefilmde geven

Commentaren van anderen toevoegen

Structuur zichtbaar maken

Overview

overview

Helder lay-out

Lay-out rustig

Lettertypes van belang

Overview

introductie

Introductie van de gefilmde

Introductie

introductie

Medestudenten in beeld

Studenten zien graag andere studenten

Gezamenlijk kijken

Professional kijkt achteraf mee

Authenciteit

Praktijksituatie

Niet te professioneel

Niet te professioneel

Laagdrempelig

Authencitiet