Interview met ppn2
Fragment 1.
- · Kloof tussen Theorie en Praktijk klein.
- · Fragmenten zowel leerbaar als prikkelbaar, een goede video moet beiden bevatten.
- · Actie in beelden.
- · Camerastandpunten niet belangrijk.
- · Film moet er niet professioneel uitzien, juist amateuristisch. Anders schrikt het af.
- · Voor modelling moet een video kopieerbaar zijn.
- · Overview. Overzicht van de gehele situatie, dus geen inzooming.
- · Interactie is vereiste voor videogebruik.
Ankerpunt, kapstok.
Kijkwijzer erbij om gerichter te laten kijken naar de beelden.
Bepalende kijkideeën.vs zelf beeld vormen door gezamenlijk te kijken.
Fragment 2.
- · Korte fragmenten, niet te lang.
- · Talking heads zijn slecht.
Van dichtbij filmen
Kijkwijzers.
Interactiviteit door scaffolding.
De vraag naar het doel.
Fragment 3.
- · fragmenten korter, geen irrelevantie informatie.
Interactiviteit.
Tekst ernaast.
Interface belangrijk.
Fragment 4.
- · interactie is belangrijk. Niet alleen stoppen en spelen, je moet ook kunnen zien hoe lang een fragment duurt.
Talking heads leveren niets op.
Geen oppervlakkige beelden, verdieping.
Fragment 5.
Interessant als er context aanwezig is.
Fragment 6.
- · Beeld is niet waarheidsgetrouw/gekunsteld.
- · cd-rom moet niet te gemaakt zijn, d.w.z. opgedragen gedrag vanaf de zijlijn.
Inleiding/context.
Fragment 7.
- · Beelden eenvoudig en doeltreffend.
- · Laagdrempelig.
Interview met ppn3
Fragment 1.
- · Door fragmenten beklijft de stof beter.
- · Door het zien van andere studenten word je bewust van jezelf.
Vragen.
Keuzevrijheid van/voor gebruiker.
Talkingheads.
Geen kijkwijzer om zelf te kunnen reageren.
Veiligheid.
Fragment 2.
Opdrachten bij beelden om te manipuleren om bepaalde onderdelen eruit te lichten
Fragment 3.
Aansprekende beelden.
Fragment 4.
Opdrachten verbonden aan fragmenten.
Interface: overzicht van totale programma geeft kleine beelden als consequentie.
Motiveren van studenten door afwisseling. Toelichting tussendoor van de beelden.
Fragment 5.
- · 2 camera’s hebben een meerwaarde.
- · Topproducties kunnen tegen werken, de vorm kan belangrijker worden dan de inhoud.
- · Doorspoelen en stoppen belangrijk.
Studenten moeten gestuurd worden (niet zelfstandig)
Fragment 6.
- · Talking head is saai.
- · Geen tijdsduur te zien.
Interface.
Kijkwijzer. (er wordt nu te weinig op motiverend gedrag ingegaan.)
Fragment 7.
Beelden nodigen uit tot actieve houding.
Praktijkgericht.
Voor inhoud is het goed om het hele traject/filmpje te laten zien. Duurt wel lang. Misschien niet motiverend, maar wel lerend.
Fragment 8.
Leervraag lokt reactie uit.
Slecht geluid.
Beelden naast elkaar laat verbetering zien.
Interview met ppn4
Fragment 1.
- · Weinig beweging in de beelden. Weinig dynamische cameravoering.
- · Gebruik van 2 camera’s. 1 camera op vast punt, andere camera flexibel gebruiken.
- · Vertrouwen/veiligheid is belangrijk.
Multimedia hebben korte fragmenten.
Inleiding context. Kijkwijzer.
Professionaliteit van beelden.
Fragment 2.
- · Talkingheads vervelend om te zien.
- · Beelden zonder dynamiek zijn slechte beelden.
Stills gebruiken bij saaie beelden?
Beeld en geluid niet synchroon.
Geen tijdslimiet.
Interactiviteit.
Fragment 3.
Interactie.
Interface.
Context, uitleg bij beelden.
Niet te kleine beelden.
Rustige en eenvoudige lay-out.
Fragment 4.
Kort en gestructureerd aanbieden.
Fragment 5.
- · 2 camera’s geeft goede afwisseling.
- · Animatietoevoeging en stills zijn goed.
Interface.
Prof. Beelden niet noodzakelijk.
Geen tempo is vervelend.
Fragment 6.
Fragmenten naast elkaar, verbeteringen worden zichtbaar gemaakt.
Kijkwijzer om context helder te maken.
Object waar het over gaat in beeld brengen. (Beelden inleiden)
Fragment 7.
- · Beelden van redelijk formaat, niet te klein.
- · Inhoud moet overeenkomen met de beelden.
- · Tempovertragend niet goed.
Mooie vormgeving is niet effeciënt, wordt saai. Geen interactie.
|