home

Deze buitenschoolse inventarisatie levert ontelbaar veel populaire  beelden op.

  • Om een inzicht te geven in de mogelijkheden van  een database gevuld met populaire beelden , hebben we voor het kader stilstaande beelden versus bewegende beelden gekozen. Deze beelden zijn onderverdeeld vanuit verschillende mediatypen
  • Vanuit verschillende mediatypen;

 

      -stilstaande beelden deze zijn onder te verdelen in de volgende media;

      gedrukte media

      mensen

      computers

      -Bewegende beelden deze zijn onder te verdelen in de volgende media;

      televisie

      digitale beelden

      mensen

Naast dit kader;, stilstaand versus bewegende beelden, zijn er ook  ander indelingen mogelijk.

Andere indelingen zouden kunnen zijn;

  • Naar doelgroep;
    • - gebaseerd op leeftijd, peuters, kleuters, jeugd, pubers,  adolescenten, volwassenen

      - gebaseerd op afkomst, cultureel; dorp,stad, provincie,  allochtoon-

      -gebaseerd op milieu, arbeidersklasse,middenstand, elite

      - gebaseerd op basisschool; onderbouw, middenbouw, bovenbouw

  • Op het gebied van waarden en normen;
    • - geloof, moraal, attitude, ethiek

  • Vanuit betekenislagen;
    • -eenduidig, complex

Daarnaast is het de bedoeling om bij de uitwerking van een eventuele  database aan te geven of een bepaald beeld eenduidig is, bijvoorbeeld  vakantiefoto’s als een snapshot. Of dat een beeld meer complex is, bijvoorbeeld een foto vanuit artistiek oogpunt

Filmpje van kleuter over video’s

 

[intro] [inleiding] [verschijningsvorm] [lessen]

[intro] [inleiding] [verschijningsvorm] [lessen]