Alle keuzes van de ppn, fragmenten schema

 

Eigen fragmenten

Engels cd-rom

Miles ned

Must vloeistoffen

powerpoint

Praxis, storyline

Wannebee tv

Authenciteit

Actie

Aansluiting belevingswereld

Vraaggestuurd

Studenten zien graag andere studenten

Professional kijkt achteraf mee Geen talking heads

Gebruik stills

Voice-over

Introductie

Kijkwijzers, context

Gezamenlijk kijken

Interactie

Actie in beeld

Overview

Geen talking heads

Korte fragmenten

introductie

Korte fragmenten

Geen talking heads

Video als model

Geen talking heads

Context, kijkwijzers

Tempo, actie

Interactie

Geen talking heads

Beeld/geluid Videoplayer gebruiken

Korte fragmenten

Context aanbrengen Videoplayer gebruiken

Praktijksituatie

Medestudenten in beeld

Context aanbrengen

Inserts toevoegen

Samenvattend

Interactie

Context geven

Helder lay-out

Meerdere camerastandpunten

Tekst en beeld koppelen

ll.n in actie

niet te professioneel

gedrag video kopieerbaar

overview

interactie

Niet te professioneel

Interactie

Controle over video

Lay-out rustig

Actie in video

Lettertypes van belang

Controle over video

Info over de gefilmde geven

 

 

Samenvattend

Vraaggestuurd onderwijs

Animaties toevoegen

Camerastandpunten

Animaties en stills toevoegen

Niet te professioneel

Interactiviteit op juiste plek

Geluid goed

Overview

Simpele interface

Groot videobeeld

Controle over video

Structuur zichtbaar maken

Commentaren van anderen toevoegen

 

Samenvattend

Beelden naast elkaar

Toevoegen leervragen

Keep it simple

Beelden naast elkaar

Kids in beeld

Laagdrempelig gereedschap

Beelden naast elkaar

Geluid  moet goed zijn

Keep it simpel

Kids in actie

Controle over video

Groot videobeeld

Interactief

Controle over video

Geen talking heads

Controle over video

Interactief

Controle over video

Kids in actie

Introductie van de gefilmde

Voice-over

Authencitiet

voice over

introductie

 

ONTWERPKENMERKEN voor multimediale educatieve programma’s

 

Achtergronden/

commentaren

perspectieven, verdiepende info over de video

Op welke wijze wil je kijkwijzers hebben?

Inhoudelijk

 

  • Vooraf introductie over filmpje
  • Er moet totaal geen info in staan
  • Van wie wil je commentaar?:
  • De leerkracht, de student, medestudenten, de kinderen
  • Over wat wil je commentaar:?:
  • De school, de leerkracht, de leerlingen, de klas,
  • Professionals kijken achteraf mee en geven info
  • Vraaggestuurd onderwijs
  • Commentaren van derden toevoegen

 

technisch

  • Met hyperlinks
  • Wegklikken
  • Altijd zichtbaar
  • Gesproken
  • Geschreven
  • In beelden
  • Gezamenlijk kijken
  • Voice-over

Video

 

Hoe moet de video eruit zien?

Inhoudelijk

 

  • Video als model/benchmark
  • Video moet kopieerbaar gedrag opleveren
  • Leervragen in beeld
  • Interactie
  • Leerkracht in beeld
  • Competenties in beeld
  • Gangbare inhoud zoals praktijksituatie op basisscholen is;
  • Vernieuwende inhouden voortkomend uit modules
  • Geen talking heads
  • Authentiek

 

technisch

  • Interactie
  • Heldere lay-out
  • Structuur zichtbaar blijven
  • Korte fragmenten
  • Tempo/actie
  • Lange stukken
  • Controle over de video
  • Meerdere camerastandpunten
  • Scrolbaar
  • Beeldvullend
  • Geluid uitzetten
  • Voice-over
  • Verschillende camerastandpunten
  • Hoge kwaliteit film en geluid
  • Gebruik van stills/animaties
  • Kids in beeld

Informatie

Bronnen (zonder dat je perse de video hoeft te zien)

Verbrede info over vakinhouden, concepten etcetera

Hoeveel info wil je als student achter je multimedia hebben?

inhoudelijk

  • Vakinhoudelijk:
  • Theorie..lesdoelen
  • Hoe zit dit in het curriculum
  • Vakdidactiek

 

technisch

  • Voice-over
  • Gesproken
  • In beeld als benchmark
  • Tekst
  • Refereren aan website
  • Refereren aan literatuur
  • Refereren aan modules in het curriculum